مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خواص و فواید انبه برای بدن

خواص و فواید انبه برای بدن

10 فایده انبه برای سلامتی

انبه نه تنها خوشمزه است، بلکه مغذی است. انبه به عنوان "پادشاه میوه ها" در نظر گرفته می شود. آنها از جنوب آسیا سرچشمه می گیرند و اکنون به یکی از میوه های کشت شده در مناطق استوایی تبدیل شده اند. انبه سرشار از ویتامین های A، B، C، E و K است. همچنین حاوی اسیدهای آمینه، فلاونوئیدها، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، نیاسینامید و آهن است. فیبر بالایی دارد و سدیم و کالری کمی دارد. در ادامه ده فایده برای انبه را بیان می کنیم:


1-جلوگیری از سرطان

تیمی از دانشمندان دریافتند که انبه حاوی فنل ها و آنزیم هایی است که از سرطان سینه، سرطان خون، سرطان روده بزرگ، ریه و پروستات جلوگیری می کند. همچنین، ارتباط قوی بین مصرف مقادیر زیاد فیبر و ویتامین C با پیشگیری و کاهش سرطان وجود دارد.


2- کاهش کلسترول

انبه حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی، پکتین و ویتامین C است که سطح کلسترول خون را کاهش می دهد، به ویژه کلسترول LDL


تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

3-افزایش میل جنسـی

انبه حاوی ویتامین E است که به تنظیم هورمون های جنسـی و تقویت میل جنـسی کمک می کند. ویتامین E به دلیل توانایی آن در افزایش میل جنسـی به عنوان "ویتامین جنـسی" نیز شناخته می شود.


4-بهبود بینایی

یک فنجان انبه حاوی ۲۵ درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A است که به جلوگیری از شب کوری، خشکی چشم، نرم شدن قرنیه، خارش و سوزش چشم کمک می کند.

انبه همچنین حاوی ویتامین E است که باعث بهبود و حفظ سلامت چشم می شود.


5-بهبود هضم

انبه وقتی خورده می شود با کاهش اسیدیته و بهبود هضم، معده را آرام می کند. انبه حاوی آنزیم های گوارشی مانند استرها، آلدئیدها و ترپن ها هستند که به تجزیه غذا و بهبود هضم کمک می کند.


6-سلامت پوست

انبه را می توان به صورت خوراکی و مالشی برای از بین بردن آکنه و یا جوش روی پوست استفاده کرد. تفاله انبه را به مدت 10 دقیقه روی صورت بمالید، سپس آبکشی کنید تا منافذ بسته شود. ویتامین C موجود در انبه به کلاژن سازی کمک می کند که پوست را محکم نگه می دارد.


7-بهبود حافظه

مطالعات نشان داده است که اسید گلوتامین موجود در انبه، با فعال نگه داشتن سلول های مغز، حافظه را در کودکان تقویت می کند.


8-دیابت

تحقیقات جدید اکنون نشان می دهد که برگ انبه با دیابت مبارزه می کند. به دلیل سطح پایین انبه بر روی شاخص گلیسمی 41-60، سطح قند خون را به میزان قابل توجهی افزایش نمی دهد.

قبل از رفتن به رختخواب، آب جوش را در ظرفی (نه پلاستیکی) بریزید. 10 تا 15 برگ انبه را به آب جوش اضافه کنید، در ظرف را ببندید و بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد صاف کرده و با معده خالی بنوشید. این کار را به طور منظم انجام دهید.


9-جلوگیری از کم خونی

انبه سرشار از آهن است و برای کسانی که از کم خونی رنج می برند مفید است. انبه همچنین حاوی ویتامین C است که به جذب آهن کمک می کند.


10-تنظیم فشار خون

انبه حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است که به تنظیم فشار خون کمک می کند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده