مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 7 ماسک خانگی برای رشد سریع موهایتان

7 ماسک خانگی برای رشد سریع موهایتان

برای رشد سریع موها چکار کنیم؟

 برای بانوان رشد موها (Rapid hair growth) اهمیت بالایی دارد. موهای بلند و پرپشت یکی از اِلمان‌های زیبایی برای شما محسوب می‌شود. خانم‌ها همیشه به دنبال انواع ماسک مو برای رشد سریع مو های خودشان هستند. به همین دلیل لازم دیدیم در این مطلب به چند روش تقریبا ساده برای رشد سریع موها با یک ترفند ساده بپردازیم.


1-استفاده از عسل ، ماسک مو خانگی


خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

 برای درست کردن این ماسک به صورت زیر عمل کنید:

ابتدا ۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۲ فنجان آب گرم مخلوط کنید. حالا این مایع بدست آمده را به موها (ریشه و ساقه) بمالید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه روی موهای شما بماند. سپس موها را با آب ولرم و بدون شامپو شستوشو دهید. عسل یک ماده طبیعی بوده که باعث تقویت فولیکول‌های موهای شما می‌شود. از سوی دیگر اگر

 می خواهید رنگ موهایتان همیشه تیر باقی بماند و سفید نشود، توصیه می‌شود عسل استفاده نمایید. این ماسک را هفته‌ای ۲ بار استفاده بکنید تا بعد از چند هفته شاهد تاثیرات آن بشوید.


2-استفاده از ماست و عسل

یک ماسک مو برای رشد سریع مو ترکیبی از عسل و ماست می باشد. برای درست کردن این ماسک ابتدا ۲-۳ قاشق غذاخوری ماست را با ۱ قاشق غذاخوری عسل ترکیب نمایید. حالا ماست و عسل را خوب مخلوط کنید تا یکدست بشود. سپس آن را به پوست سر و ساقه موهای خود بمالید. اجازه بدهید به مدت‌ ۳۰ دقیقه باقی بماند و سپس با آب ولرم موهای خود را شستوشو دهید.

از این ماسک مو خانگی می توانید هفته‌ای یکبار استفاده نمایید. این مواد نه تنها به افزایش رشد موهای شما کمک می‌کند، بلکه باعث ترمیم موهای آسیب دیده و خشک شما هم می‌شود.

ماست یک ماده نرم کننده طبیعی بوده و به دلیل داشتن پروتئین باعث تقویت فولیکول‌های موهای شما می‌شود. همچنین این ماسک موها را صاف و براق تر می‌کند.


3-سرکه سیب و بهترین ماسک مو

یکی دیگر از بهترین ماسک‌های خانگی برای ترمیم و رشد موها با استفاده از سرکه سیب تولید می‌شود. برای درست کردن این ماسک ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با ۲ فنجان آب خنک ترکیب بنمایید. سپس آن را داخل کوزه بریزید و اجازه بدهید چند روز به همین حالت باقی بماند. حالا موهای خود را با شامپو شستوشو دهید تا چربی آن کاملا از بین برود. سپس آن را به موها بمالید. اجازه بدهید به مدت ۳۰ دقیقه باقی بماند و سپس موها را شستوشو دهید.

می توانید این روش را هر هفته یکبار تکرار کنید. از آنجایی که سرکه سیب باعث متعادل شدن سطح PH موهای شما می شود و کوتیکول‌های باز را خواهد بست، به رشد موهایتان کمک زیادی می‌کند. اما اگر موهای خشک و وز دارید، با کمک سرکه سیب می‌توانید آنها را نرم و براق نمایید.


4-استفاده از آب پیاز برای رشد موها

پیاز هم برای رشد سریع مو یک ترفند ساده و کاربردی است. اگر آب پیاز را به ریشه موهایتان بزنید، به دلیل داشتن سولفات پتاسیم فولیکول‌های موی شما را تقویت می‌کند. البته گفته می‌شود باید آب پیاز را گرفته و سپس آن را به سر خود بمالید. بعد از ۳۰ دقیقه هم موهای خود را با آب (بدون شامپو) آبکشی کنید. اگر این کار را ۳ بار در هفته تکرار نمایید، بعد از چند ماه شاهد رشد موهایتان خواهید بود.


5-آلوئه ورا و ماسک مو برای رشد سریع مو

آلوئه ورا از آن دست گیاهان دارویی می باشد که هم برای پوست شما فواید زیادی را به همراه دارد و هم برای موهایتان پرسود است. شما می‌توانید به جای استفاده از انواع ژل‌های زیبایی برای براق شدن و خوش حالتی موهایتان، از ژل طبیعی آلوئه ورا استفاده نمایید. یک چهارم لیوان ژل آلوئه ورا را با یک چهارم فنجان روغن نارگیل و یا روغن بادام تلخ ترکیب نمایید.


حالا می‌توانید این ماسک موی خانگی را برای سرعت دادن به رشد موهایتان استفاده بفرمایید. این ماسک باید به مدت یک ساعت روی موهای شما باقی بماند. سپس آن را با شامپو آبکشی کنید. سعی کنید مواد را به کف سر و ریشه موهای خود بزنید همچنین استفاده بر روی ساقه موها باعث نرمی و لطافت موهایتان می‌شود.


6-استفاده از روغن کرچک و بادام تلخ

برای رشد سریع مو با یک ترفند ساده می‌توانید از روغن کرچک و روغن بادام تلخ نیز استفاده بفرمایید. همچنین روغن سیاه دانه هم به افزایش رشد موهای شما کمک زیادی می‌کند. برای این کار از هر ۳ روغن به اندازه یک قاشق غذاخوری برداشته و ترکیب کنید. حالا روغن ترکیب شده را روی حرارت کتری یا سماور گرم نمایید. سپس آن را به کف سر خود مالیده و اجازه دهید به مدت یک ساعت باقی بماند و سپس با شامپو شستوشو دهید. این ماسک را هر سه روز یکبار استفاده نمایید.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین


7-استفاده از شیر نارگیل برای موها

اگر بگویند نارگیل بهترین ماسک مو بوده و معجزه می‌کند، بیراه نگفته‌اند. علاوه بر روغن نارگیل، شیر این میوه هم کمک زیادی به تقویت موهای شما می‌کند. برای درست کردن این ماسک مو خانگی ۲-۳ قاشق غذاخوری شیر نارگیل (بسته به طول مو) را گرم بنمایید. سپس آن را به ساقه و ریشه موهایتان بزنید. بعد از ۳۰ دقیقه موها را با شامپو آبکشی کنید.

این ماسک کمک شایانی به رشد موهایتان می‌کند.

بلاگ کرفس>آخرین خبر

 



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده