مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خطر دیگری که در کنار کووید 19 ما را تهدید می کند؛بی تحرکی

خطر دیگری که در کنار کووید 19 ما را تهدید می کند؛بی تحرکی

باسلام

به منظور مقابله با COVID-19 محدودیت های اجتماعی و منع آمد و شد، اعمال شده است که با افزایش بی تحرکی و انزوا همراه بوده است. مطالعات و تحقیقات، تأثیر منفی عدم تحرک را بر سلامت قلب و عروق نشان می دهد. گروه های آسیب پذیر از جمله سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و مزمن بیشترین آسیب را

 می بینند.

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

این مقاله هشداری است که در ژورنال آمریکایی، توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه سائوپائولو (FM-USP) در برزیل منتشر شده است. به گفته نویسندگان ، شعار "در خانه بمانید" که توسط دولتها و روسای ارشد پزشکی پخش شده است ، بدون شک تحت شرایط فعلی معتبر است ، اما باید شعار دیگری با عنوان "آرام نباشید" نیز به آن اضافه شود و شما باید تحرک داشته باشید.

"کارشناسان توصیه می کنند برای مبارزه با بی تحرکی، مشغول فعالیت هایی مثل انجام کارهای خانه ، بازی با بچه ها یا رقصیدن باشید. اینها ایمن و مؤثر هستند زیرا به کنترل فشار خون ، بهبود سلامتی بدن ، کیفیت زندگی و خواب کمک می کند.

"شما باید حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید را در هفته داشته باشید تا توسط سازمان بهداشت جهانی [WHO] و انجمن های پزشکی، فعال تلقی شوید. سالن های بدنسازی ، مراکز تناسب اندام و مراکز ورزشی در ماه های آینده به میزان محدودی باز خواهند شد. حتی پس از رفع حصر و قرنطینه. فعالیت بدنی در خانه جایگزین ارزشمندی است برای بی تحرکی."

در این مقاله به بررسی تاثیرات بی تحرکی(حتی کوتاه مدت) بر قلب و عروق خواهیم پرداخت. برخی از مطالعات نشان می دهد که بین یک تا چهار هفته استراحت در رختخواب می تواند منجر به آتروفی قلب و باریک شدن قابل توجه رگ های خونی شود.  

در یکی از آزمایشات ، از داوطلبان خواسته شد فعالیت بدنی خود را کاهش دهند به طوری که به جای معمول ، کمتر از 5،000 قدم در هفته برداشته شود. در پایان دوره ، محققان شاهد کاهش قطر شریان بازویی (رگ خونی اصلی در بازو) ، از بین رفتن خاصیت ارتجاعی رگ های خونی و آسیب به پوشش داخلی سلول در کلیه رگ ها و شریان ها بودند.

در آزمایش های دیگر ، داوطلبان برای دوره های مختلف بین سه تا شش ساعت در حالت نشسته ماندند. این میزان از عدم فعالیت برای ایجاد تغییرات عروقی ، افزایش در نشانگرهای التهابی و افزایش قند خون کافی بود.

عدم تحرک در طولانی مدت به ویژه برای مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی و کسانی که دارای سایر مشکلات سلامتی مزمن مانند دیابت ، فشار خون بالا ، چاقی یا سرطان هستند بسیار مضر است. در افراد مسن نیز می تواند از دست دادن توده عضلانی (سارکوپنی) را تشدید کرده و خطر ریزش ، شکستگی و سایر آسیب ها را افزایش دهد. گروه FM-USP اخیراً مقاله ای را در مورد این موضوع در ژورنال انجمن ژرژی آمریکا به چاپ رسانده است.

 کسانی که در برابر آثار عدم تحرک آسیب پذیرتر هستند، گروه های پرخطر برای COVID-19 محسوب می شوند و ماه ها در خانه خواهند ماند. این افراد در حالت ایده آل باید راه های *فعال ماندن* را پیدا کنند مانند انجام کارهای خانه ، بالا و پایین رفتن از پله ها ، پیاده روی های کوتاه ، بازی با کودکان یا رقص در اتاق نشیمن. شواهد علمی نشان می دهد که ورزش در خانه بی خطر است و به طور موثر به کنترل فشار خون ، کاهش چربی خون و بهبود ترکیب بدن ، کیفیت زندگی و خواب کمک می کند."

داده های منتشر شده در ماه های اخیر توسط شرکت هایی که اقدام به فروش ساعت های هوشمند و برنامه های ردیابی ورزشی می کنند ، نشان می دهد که تعداد اقدامات روزانه کاربران از زمان آغاز قرنطینه کاهش یافته است.

به افراد توصیه می شود که ورزش بیشتری را در قالب فعالیت های روزانه از جمله پیاده روی ، رقص ، بازی با کودکان و ورزش در خانه را انجام دهند.

موفق و موید باشید .

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده