مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چرا نباید شکر بخوریم؟

چرا نباید شکر بخوریم؟


باسلام

شکر به طور گسترده به عنوان یک ماده شیرین رایج در بیشتر غذاهای ما استفاده می شود. شکر به طور مستقیم یا غیرمستقیم در نان ، کیک ، کلوچه و به عنوان قندهای پنهان در غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده، بطور گسترده در غذاهای ما وجود دارد همانطور که از قبل آگاهید، شکر شیرین است ، قندها بسیار خوشمزه هستند و آب دهان را نیز در خود جای می دهند. در حال حاضر مرسوم است که شیرینی ها را در لحظات شاد استفاده میکنند و همچنین مقابله با افسردگی، با افراط در مصرف قند، راحت تر به نظر می رسد. معروف است که قندها باعث ایجاد بسیاری از مشکلات در ارتباط با قلب و مغز می شوند و همچنین یکی از دلایل عمده چاقی است. مصرف زیاد قند در رژیم غذایی بطور منظم، می تواند باعث بیماری های قلبی ، افزایش وزن ، ایجاد اضطراب و افسردگی و ناتوانی های شناختی شود و حتی متاسفانه می تواند منجر به سرطان شود.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

هنگامی که شروع به کاهش مصرف قند می کنید ، تغییرات اساسی در سلامتی خود مشاهده می کنید ، احساس انرژی بیشتری می کنید. در اینجا لیستی از فواید شگفت انگیز برای سلامتی وجود دارد که هنگام ترک شکر اتفاق می افتد.



1. قلب سالم و شاد 

 در چندین مطالعه مشخص شد که قندها با افزایش خطر بیماریهای قلبی مرتبط هستند. نوشیدنی های قندی مانند نوشابه و سایر مواد غذایی حاوی قند اضافه شده ،در درجه اول خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. این قندهای اضافه شده(مثل قندی که به نوشابه اضافه شده است) به آسانی باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می شوند. کاهش قندها، میزان فشارخون را تا حد زیادی کاهش می دهد و سلامت کلی قلب را بهبود می بخشد. همچنین به حفظ فشار خون مطلوب و کاهش تری گلیسیرید تا 30٪ در طی چند هفته کمک می کند. ترک قند به بهبود سلامت قلب و حفظ سطح کلسترول خوب کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که نه تنها قندهای قابل مشاهده ، بلکه آنهایی که در غذاهای فرآوری شده و چرب نیز پنهان هستند را ترک کنید.


2- دیابت  

قندها باعث تقویت رسوب چربی در کبد می شوند که عملکرد لوزالمعده را مختل می کند و باعث اختلال در تولید انسولین می شود. حالا که قول داده اید قندها را در رژیم غذایی محدود کنید ، اکنون بدن شما عملکرد بهتری را شروع می کند. تولید انسولین اکنون تنظیم و متعادل خواهد شد. کالری موجود در قندها بیشتر از سایر منابع مانند پروتئین ها و چربی ها، باعث دیابت نوع 2

می شوند .

ترک قندها یک راه حل مناسب برای بهبود تولید انسولین و سلامتی شماست. افرادی که در معرض خطر بیشتری از ابتلا به دیابت قرار دارند مانند افراد دارای اضافه وزن ، سابقه خانوادگی دیابت و افراد مبتلا به سایر بیماریهای مزمن، باید از مصرف قند خود مراقبت کنند تا از دیابت دور بمانند .


3. پوست جوان تر به نظر می رسد 

 آکنه و جوش ممکن است برای هر کسی تحریک کننده باشد. ما همیشه آرزوی پوستی جوان و سالم تر داریم . اگر به دنبال دستیابی به پوستهای نرم و شفاف هستید ، میزان مصرف قند خود را محدود کنید. آن دونات های خوشمزه و نوشیدنی های شیرین، ممکن است مقصر این مشکلات باشند. علت ایجاد آکنه، التهاب سیستماتیک است و قندها به عنوان علت التهاب شناخته می شوند. قندها با فرآیندی به نام گلیکاسیون منجر به التهاب می شوند که بر پروتئین های کلاژن و سلول های الاستین پوست تأثیر می گذارد و باعث زودرس شدن چین و چروک آن می شود. این روند با محدود کردن قند در رژیم غذایی شما می تواند کند شود. مصرف قند خود را کاهش داده تا پس از مدتی متوجه پوست نرم تر و شفاف تر خود بشوید


4- کاهش محسوس

داشتن بدن چاق ، یعنی درگیر شدن با بیماریها و اختلالات جسمی مختلف است. شکر ماده اصلی بسیاری از غذاهای فرآوری شده است که بخش زیادی از آن به صورت و شکم اضافه می شود و باعث افزایش رسوب چربی در بدن و کند شدن متابولیسم و ​​در نتیجه چاقی می شود.

ترک قند به جلوگیری از کالری اضافی کمک می کند ، که به نوبه خود مانع از افزایش وزن می شود. مصرف وعده های غذایی با قند زیاد به افزایش وزن کمک می کند.


خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

5- احساس انرژی 

 قندها سبب تولید انرژی فوری هستند ، قندها سریع تجزیه شده و از بین می روند. قندها به سرعت هضم

می شوند در نتیجه قند خون را متوقف می شوند. بیشتر انرژی حاصل از بدن از طریق تجزیه قندهاست و اینکه سریع تجزیه می شوند، دلیل تخلیه سریع انرژی است.

کنار گذاشتن مواد غذایی و نوشیدنی های پر قند مانند کیک و نوشابه و انتخاب گزینه های سالم تر مانند سالاد میوه و آجیل می تواند شما را هوشیارتر و فعال تر کند.


6. کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن 

بیماریهای مزمن مختلفی با افزایش سطح قند خون همراه است. چاقی، پیشرو در این نام ها است که منجر به سایر بیماری های مزمن مانند دیابت ، بیماری کلیوی ، بیماری کبد و سرطان هایی مانند سرطان پروستات و پستان می شود. ترک قند، خطر ابتلا به بیماریهای مزمن را کاهش می دهد و بدن را سالم نگه می دارد.


7. کاهش افسردگی 

اضطراب و افسردگی می تواند باعث شوند که ما احساس کمبود انرژی کنیم و بسیاری از ما برای غلبه بر افسردگی، به غذاهای شیرین و ناسالم روی می آوریم. این می تواند تا حدودی مفید باشد ، اما وابستگی به نوشیدنی ها و غذاهای قندی می تواند منجر به افزایش اضطراب و افسردگی شود. مطالعات متعددی ارتباط مستقیم بین مصرف قند و افسردگی را نشان داده است. افرادی که مصرف قند بیشتری در طول زندگی دارند ، در سنین بعدی بیشتر در معرض خطر ناتوانی های شناختی قرار دارند.

کاهش مصرف قند ذهن شما را آرام می کند و همچنین باعث تقویت توانایی های شناختی می شود و مغز تیز و فعال می شود.


8- خواب بهتر 

 خواب بدن را جوان می کند و آن را برای یک روز جدید آماده می کند. قند خون بالا منجر به عملکرد زیاد کلیه ها برای دفع سموم می شود و باعث بیدار شدن در نیمه شب برای ادرار می شود که باعث اختلال در خواب می شود. جلوگیری از غذاهای دارای قند زیاد، می تواند به خواب بی نظم و سالم کمک کند.


9- لبخند زیبا

غذاهای سرشار از قند یک عامل مستقیم پوسیدگی دندان و سوراخی و زشتی دندان است. این بیماری معمولاً در کودکان و حتی بزرگسالان مشاهده می شود . قند می تواند منجر به مشکلات بهداشت دهان شود. افزایش قند خون نیز می تواند باعث بوی بد دهان شود. قندهای تصفیه شده و قندهای اضافه شده در شیرینی باعث پوسیدگی دندان می شوند و باعث سست شدن دندانها و مینای دندان می شوند و باعث ایجاد سوراخ در دندان می شوند.



10. هوس غذای کمتر

خوردن شیرینی ها، باعث آزاد شدن دوپامین در مغز

 می شود که باعث می شود احساس خوبی داشته باشیم. افزایش میل به شکر منجر به خوردن وعده های غذایی فرآوری شده و زیاد قند می شود ، که بر روی سیگنال سالم دوپامین و نیاز به مصرف بیشتر قند تأثیر می گذارد. مطالعات متعددی نتیجه گرفته اند که اعتیاد به قندها معادل اعتیاد به کوکائین است .

این هوس ها به خوردن شکر هنگامی که قند در رژیم غذایی محدود شده است متوقف می شوند و شما طی 10 روز بعد از سم زدایی بدن از قند احساس بهتری می کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده