بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تخم مرغ؛ بالاخره بخوریم یا نه؟ + ارزش غذایی

تخم مرغ؛ بالاخره بخوریم یا نه؟ + ارزش غذایی

تخم مرغ، بالاخره بخوریم یا نه؟ + ارزش غذایی 


وقتی سبزیجات را به تخم مرغ اضافه می کنید و آن را با مقداری نان گندم میل می کنید، صبحانه شما سالم ترین وعده غذایی روز است. هر چند پزشکان و دانشمندان بر این باورند که تخم مرغ سالم است ، تخم مرغ همیشه موضوعی برای بحث و جدال بوده است.


خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

تقریباً 40 سال است که بحث بر سر این است که آیا تخم مرغ بخوریم یا نخوریم؟ آیا به اندازه سیگار کشیدن برای قلب بد است یا خیر؟

آیا تخم مرغ ها واقعاً شما را چاق می کنند؟ آیا آنها به دلیل داشتن کلسترول ، رسوبات را به رگ های قلب شما اضافه می کنند؟


مطالعات نشان میدهند که تخم مرغ شما را چاق نمی کند و برعکس به کاهش وزن کمک می کند. هر تخم 70 کالری دارد و سرشار از پروتئین است ، این پروتئین ها باعث می شوند بدن گلوکاگون را آزاد کند که به بدن کمک می کند از چربی ها و کربوهیدراتهای ذخیره شده استفاده کند.


آیا تخم مرغ ها کلسترول خون را افزایش میدهند؟ آیا این یک واقعیت است یا یک افسانه؟ بله کلسترول تخم مرغ زیاد است، تقریباً 200 میلی گرم در هر تخم مرغ.

 به گفته محققان کلسترول موجود در تخم مرغ به اندازه کلسترول موجود در چربی های اشباع شده، مضر نیست ، بنابراین کلسترول حاصل از تخم مرغ، دلیل رسوب رسوبات(پلاک ها) در رگ های کرونر نیست. دانشمندان دانشگاه هاروارد قبل از رسیدن به این نتیجه گیری ، بیش از 100000 نفر را مورد مطالعه قرار دادند. 


بسیاری از مردم بر این باورند که زرده تخم مرغ باید دور ریخته شود و فقط سفیده مصرف شود - همانطور که گفته می شود سفیده تخم مرغ پروتئین خالص و بدون چربی است. زرده نیز دارای چربی ، مواد مغذی و پروتئین است - 240 میلی گرم لوسین دارد - که یک اسید آمینه است و در ساخت عضلات کمک می کند. زرده تخم مرغ همچنین کولین دارد که به عملکرد غشای سلولی کمک می کند و کلسترول نیز یکی از مواد موجود در چارچوب مولکولی هورمونهای بدن است . علاوه بر این ، زرده تخم مرغ حاوی ویتامین A ، ویتامین D و ویتامین E نیز هست.

اکنون تحقیقات نشان داده است که خوردن یک تخم مرغ در روز کاملاً خوب و در واقع سالم است و برای مبتلایان به بیماری قلبی 4 تخم مرغ در هفته کافی است . (*سلب مسئولیت : هیچگونه توصیه ای در این مقاله برای بیماران وجود ندارد،لطفا برای مصرف با پزشک خود تماس بگیرید)


خوردن تخم مرغ خام می تواند باعث مسمومیت غذایی شود زیرا ممکن است حاوی باکتری سالمونلا باشد که می تواند باعث بیماری شود ، به خصوص در نوزادان ، کودکان نو پا ، افراد مسن و زنان باردار.


تخم مرغ همیشه باید در یخچال نگهداری شود و ایده آل آنست که به طور جداگانه از سایر مواد غذایی، آنها را قرار دهیم. دست ها را بعد از دست زدن و شکستن تخم مرغ کاملاً بشویید. تخم مرغ هایی را که پوسته آنها ترک خورده است راکنار بگذارید زیرا خاک و باکتری ها 

می توانند وارد تخم شوند و آنرا آلوده کنند.


تخم مرغ 

مقادیر غذایی "تخم مرغ ، کامل ، خام ، تازه" در 100 گرم عبارتند از:

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

کل کالری→143

پروتئین→12.6 گرم

چربی →0.4 گرم

کربوهیدرات→0.7 گرم

مواد مغذی---میزان ارزش روزانه

کلسیم →56 میلی گرم 5.6٪

مس → 0.07 میلی گرم 3.6٪

آهن → 75/1 میلی گرم 9.72٪

منیزیم → 12 میلی گرم 3٪

منگنز →0.03 میلی گرم 1.4٪

فسفر →198 میلی گرم 19.8٪

پتاسیم→138 میلی گرم 3.94٪

منبع داده: بانک اطلاعاتی مواد مغذی USDA ، R25

* درصد ارزش روزانه (٪ DV) براساس رژیم مرجع کالری 2،000 است.

ممکن است ارزشهای روزانه شما براساس نیازهای فردی شما بالاتر یا پایین تر باشد.


سلب مسئولیت : کلیه مطالب موجود در این وبلاگ برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی است و ربطی به درمان و یا معالجه ندارد. لطفا برای درمان بیماری خود به پزشک متخصص مراجعه کنید . 

باتشکر


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده