بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آنچه که اکنون در مورد کرونا می دانیم+ MIS-C در کودکان

آنچه که اکنون در مورد کرونا می دانیم+ MIS-C در کودکان

آنچه ما اکنون در مورد کرونا می دانیم

توسط دبی کونیگ


8 ژوئن 2020 - اولین موارد تائید شده از کروناویروس در ایران در بهمن ماه ظاهر شد. در آن زمان ، جهان تقریباً چیزی درمورد شیوع ویروس یا نحوه درمان آن نمی دانست. اکنون،شش ماه بعد، دانش ما در مورد کرونا پیشرفت کرده است ، اما همچنان محققان روزانه به موارد جدیدی دست می یابند. آنچه که آخرین دست یافته ها به ما میگویند:


»علائم COVID-19

در ابتدا ، کارشناسان بهداشت معتقد بودند بیماری ناشی از کروناویروس جدید ، در درجه اول فقط ریه های بیماران را تحت تأثیر قرار می دهد. در حالی که هنوز هم این بیماری یک بیماری مربوط به ریه است ، اغلب علائم دیگری هم ظاهر می شوند و به لیست علائم کرونا اضافه شده اند. افراد مبتلا به این بیماری لزوماً تمام این علائم را ندارند - یا علائمی خفیف دارند - اما هرکدام از آن علائم 2 تا 14 روز پس از ورود ویروس به بدن ظاهر می شوند و می توانند باعث نگرانی شوند. این علائم عبارت اند از:

تب یا لرز

سرفه

تنگی نفس و یا تنفس سخت

خستگی

درد عضلات یا بدن

سردرد

از بین رفتن حس چشایی و بویایی

گلو درد

احتقان یا آبریزش بینی

حالت تهوع یا استفراغ

اسهال


»چگونه COVID-19 پخش می شود؟

در روزهای ابتدایی شیوع کرونا ویروس ، بنظر میرسید که فقط بیرون رفتن از منزل، ممکن است زندگی شما را به خطر اندازد. ما هنوز همه چیز را نمی دانیم ، اما می دانیم که چه کسی بیشتر در معرض خطر ویروس قرار دارد.

 یک کشف بزرگ: افراد آلوده که علائم کمی دارند و یا حتی هیچ علائمی از خود نشان نمی دهند ، می توانند ویروس را گسترش دهند.


»افسانه ها و حقایق درباره COVID-19

آیا افراد جوان به همان اندازه در معرض عوارض کروناویروس هستند؟ چه مدت ویروس روی سطوح زنده می ماند؟ 

کارشناسان معتقدند که ویروس عمدتاً در افرادی که در تماس نزدیک با بیماران یا ناقلان (حدود 2 متر) هستند ، گسترش می یابد. ویروس کرونا از طریق قطرات یک فرد آلوده هنگام صحبت ، سرفه ، عطسه ، آواز خواندن و تنفس عمیق بیرون می رود. اگر قطرات حامل ویروس به بینی ، چشم ها یا دهان شما وارد شود ، می توانند به ریه های شما بروند و شما بیمار خواهید شد.


تحقیقات اخیر نشان داده است که قطرات ریز و درشتی که هنگام صحبت کردن بیرون می آیند ، می توانند برای چند دقیقه در هوای داخل خانه پراکنده بمانند. اگر کسی که صحبت می کند حامل ویروس است و شما در نزدیکی او قرار دارید (در بیرون از منزل)ممکن است نسیم یا بادی ضعیف ، قطرات را وارد گوش، دهان یا بینی شما کند و خطر ابتلا را برای شما دوچندان کند .

لطفا هنگام خروج از منزل ماسک و دستکش را فراموش نکنید و حتما فاصله اجتماعی را رعایت کنید (این یک هشدار است، بیماری کرونا در کمین است)


در حالی که ویروس می تواند ساعت ها یا روزها روی سطوح زندگی کند ، اما کارشناسان معتقد نیستند که این مورد راه اصلی آلوده شدن افراد باشد، اما به هر حال رعایت نکات بهداشتی و استفاده از دستکش و ماسک ضروری است.


چه کسی احتمالا دچار مورد شدید COVID خواهد شد؟

برای افرادی که شرایط خاصی دارند احتمال ابتلا به COVID-19 شدید است. یک مطالعه جدید در مورد بیش از 20،000 نفر بستری در انگلستان نشان داد که سن ، جنس ، چاقی و بیماران دیابتی و قندخونی و چند بیماری مزمن انگشت شما دیگر، بیشترین خطر آنها را تهدید میکند . (مشخصات افراد مورد مطالعه و گروه های خطرناک: مردان بیشتر از زنان بستری بودند و بیماران دارای میانگین سنی 73 سال بودند. چاقی ، بیماری قلبی ، دیابت ، بیماری ریوی و کلیه شایعترین بیماری های مزمن دیگر بود.)


در حالی که اکثر مبتلایان به این بیماری دارای علائم خفیف یا بدون علائم هستند ، افراد در تمام سنین در آمریکا به بیماری شدید مبتلا هستند. .

گروه دیگر با نوع کاملاً متفاوت از خطر پیدا شده اند:

 کودکان خردسال.

 در ابتدا ، کارشناسان معتقد بودند که اگر بچه ها کروناویروس بگیرند ، علائمی ندارند یا فقط علائم خفیفی دارند. اما در ماه آوریل ، برخی از کودکان به یک بیماری بالقوه و تهدیدکننده زندگی مبتلا به سندرم التهابی مولتی سیستم (MIS-C) مبتلا شدند. دانشمندان هنوز رفتار این سندرم را نمی شناسند ، اما بسیاری از کودکانی که به آن مبتلا شده اند مبتلا به COVID بوده اند یا در نزدیکی شخصی 

بوده اند که کرونا داشته است. تا به امروز ، حدود 200 کودک در این کشور به MIS-C مبتلا شده اند و احتمال میرود که متاسفانه چهار نفر بر اثر آن جان باخته اند.


راه جلوگیری از پخش شدن:

 ماسک ، فاصله گذاری اجتماعی ، بهداشت

 به ما گفته می شد برای کسی که در حال مقابله مستقیم با بیماری همه گیر کرونا نیست ، ماسک لازم نیست. اما اکنون ، CDC توصیه می کند همه افراد بالای 2 سال ، صورت خود را به هر نوعی در خارج از خانه بپوشانند ، به ویژه هنگامی که شما نمی توانید 6 پا فاصله از افراد دیگر حفظ کنید.


علاوه بر ماسک ، متخصصان اقدامات احتیاطی دیگری را نیز توصیه می کنند. فاصله گذاری اجتماعی - حداقل 4 متر فاصله گرفتن از هر کسی که با شما زندگی نمی کند - یک تحقیق که اخیراً در The Lancet منتشر شده است ، نشان داد که پوشیدن ماسک خطر ابتلا به ویروس را 85 درصد کاهش می دهد و دور ماندن تنها 1 متر (حدود 3 فوت) از دیگران می تواند 82 درصد آن را کاهش دهد. خطر حتی در 2 متری کاهش می یابد. پوشاندن چشمان فرد با عینک یا سپر محافظتی به 78٪ از جلوگیری از ورود ویروس کمک می کند.


گذشته از اضافه کردن ماسک و فاصله اجتماعی ، توصیه اصلی CDC که از هنگام شروع همه گیری به ما داده است: دستان خود را بشویید یا از ضدعفونی کننده دست ، مکررا استفاده کنید ، از لمس صورت ، سرفه یا عطسه به یک عضو بدن یا آرنج خودداری کنید و تمام سطوح لمس شده را ضد عفونی کنید

با رفع محدودیت ها ، از خود محافظت کنید

در حال حاضر هر استان بخشی از محدودیت های خود را کاهش داده است ، برخی از آنها هنوز در حال مقابله هستند. این بدان معنی است که شما باید مسئولیت بیشتری در مورد ایمنی خود به عهده بگیرید.


 هشدار : این روزها یک شب، هزار شب میشود لطفا از حضور در مراسمات عروسی خودداری کنید .

هشدار: در صورت لزوم برگزاری اجتماع ، بیشتر از 10 نفر نباشید و همچنین فاصله ها و اصول را رعایت کنید .

هشدار : داروهایی مثل دگزامتازون را به هیچ وجه بدون توصیه پزشک مصرف نکنید (خطر مرگ )

هشدار: در ایران بیماری دوباره در حال بازگشت به اوج خود است، لطفا تمام اصول را رعایت کنید.

هشدار : بجز برای موارد ضروری از منزل خارج نشوید.

هشدار: در صورت برگزاری اجتماع ، در گروهای بیش از 10 نفر شرکت نکنید و فاصله را رعایت کنید و سعی کنید در فضای باز قرار بگیرید .

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده