مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه به آرامش برسیم + فواید آرامش و مضرات استرس

چگونه به آرامش برسیم + فواید آرامش و مضرات استرس

چگونه به آرامش برسیم؟

بازبینی پزشکی توسط Stacy Sampson، DO -

 نوشته شده توسط اریکا سیرینو در تاریخ 3 آوریل 2019


نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

شکی نیست که سبک زندگی مدرن می تواند استرس زا باشد. بین امورات کار ، خانواده و تعهدات اجتماعی ،کمتر می توان برای "خود" وقت پیدا کرد. اما پیدا کردن زمان مهم است.


آرامش می تواند به شما در حفظ سلامت جسمی و ذهنی و رهایی از فشارهای روزمره کمک کند. خوشبختانه ، مهم نیست که چقدر مشغول باشید ، روش رسیدن به آرامش راحت است .


وقتی صحبت از استراتژی های آرامش بخش می شود ، هر چه 

راحت تر باشد ، بهتر است! اگر می توانید پنج دقیقه از روز خود را مخصوص خود قرار دهید! در اینجا چند روش برای دستیابی به آرامش بیان شده است:


1- تمرین تنفس 

 تمرینات تنفس یکی از ساده ترین راهکارهای آرامش بخش است و

 می تواند بدن و ذهن را در هر زمان، به طور موثری آرام کند. در مکانی آرام و امن مانند روی تختخواب یا کف خانه خود بنشینید یا دراز بکشید و یکی از دستان خود را روی شکم خود بگذارید. چند بار نفس عمیق بکشید، حواستان به شکمتان باشد که بالا و پایین می رود.

تا هروقت که به آرامش رسیدید، این کار را تکرار کنید.


2-تنش بدنی را رها کنید.

 وقتی احساس فشار روحی می کنیم ، اغلب از نظر جسمی نیز احساس فشار می کنیم. رها کردن هرگونه تنش جسمی می تواند به کاهش استرس در ذهن شما کمک کند . روی یک سطح نرم مانند تختخواب ، فرش یا یک تشک یوگا دراز بکشید. یک قسمت از بدن خود را در منقبض کنید و سپس به آرامی عضلات خود را آزاد کنید. وقتی این کار را انجام می دهید ، متوجه شوید که چگونه احساسات شما تغییر می کند. بسیاری از افراد با عضلات موجود در صورت و یا انگشتان پا شروع می کنند و سپس از طریق عضلات در سراسر بدن خود تا انتهای جهت مخالف، کار می کنند. 


3-افکار خود را بنویسید.

 با نوشتن مطالب تشویش و استرس را از ذهن خود دور کنید ، 

و این می تواند به شما در رسیدن به آرامش کمک کند. هنگامی که استرس دارید ، چند دقیقه وقت بگذارید و یادداشت های کوتاهی درباره احساستان یا در مورد روزی که گذشت بنویسید . 


4-لیستی از نعمات تهیه کنید .

 تهیه لیست از مواردی که بخاطرشان سپاسگزار هستید، می تواند به شما کمک کند احساس آرامش کنید. کارشناسان می گویند وقتی استرس می گیریم ، بیشتر تمایل داریم به جنبه های مثبت زندگی توجه کنیم. فکر کردن در مورد جنبه های مثبت زندگی و نوشتن آنها، ممکن است به شما کمک کند تا نگرانی ها و استرس ها را از بین ببرید . سعی کنید به سه اتفاق خوب که امروز یا در گذشته برایتان افتاده است فکر کنید و آنها را یادداشت کنید .


چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟
5-آرامش خود را تجسم کنید .

 در یک مکان آرام و امن مانند اتاق خواب خود بنشینید و در مورد دنیایی که احساس آرامش بیشتری در آن دارید فکر کنید. چشمان خود را ببندید و تمام جزئیات مرتبط با آن مکان را تصور کنید: مناظر ، صداها ، بوها ، سلیقه ها و احساسات . 

به عنوان مثال ، اگر به ساحل فکر می کنید ، ممکن است امواج آرام ، صدای کودکانی که در شن و ماسه بازی می کنند ، بوی ضد آفتاب ، طعم بستنی خنک و احساس شن های ماسه ای زیر پایتان را تصور کنید. هرچه بیشتر به تجسم خود بپردازید ، می توانید آرامش بیشتری داشته باشید.


6-اتصال به طبیعت 

صرف چند دقیقه از وقت در طبیعت، ممکن است به شما در رسیدن آرامش کمک کند. هنگامی که استرس دارید ، به بیرون بروید و پیاده روی کوتاهی کنید یا در پارک بنشینید. اما لزوماً لازم نیست در طبیعت باشید . دانشمندان متوجه شده اند که تنها 5 دقیقه نگاه کردن به تصاویر طبیعت، می تواند به آرام شدن شما کمک کند. 


**آرامش فقط برای بزرگسالان نیست: برای کودکان و نوجوانان نیز مهم است. اگر احساس می کنید کودک شما نیاز به استراحت دارد ، از طریق این تمرینات به او کمک کنید. با این وجود بهتر است خودتان نیز در تمرینات آرامش بخش شرکت کنید. 


اثرات مثبت آرامش

»توانایی تفکر واضح تر و تصمیم گیری بهتر

»قدرت مقاومت بهتر در برابر عوامل استرس زا در آینده

»چشم انداز مثبت تری از زندگی و تجربیات شما

»بدن سالم تر ، با تنفس کندتر ، عضلات آرام تر و کاهش فشار خون

کاهش خطر حمله قلبی ، بیماری خود ایمنی ، اختلالات سلامت روان و سایر بیماریهای مرتبط با استرس

»کودکانی که به انجام رفتارهای آرامش بخش ترغیب می شوند تمایل دارند که نسبت به کودکانی که استرس بیشتری دارند ، تمرکز بهتری داشته باشند و یادگیری راحت تر داشته باشند. آنها همچنین ممکن است همکاری بیشتری داشته باشند و مسائل اجتماعی و رفتاری کمتری را در مدرسه تجربه کنند.

 

برخی از اثرات منفی عدم آرامش کافی شامل موارد زیر است:


»خطرات استرس بیش از حد

»سردردهای مکرر و درد در بدن

»مشکلات خواب مانند بی خوابی یا کابوس

»فراموشی و سردرگمی

»درد قفسه سینه و مشکلات قلبی

»بیماریهای مرتبط با استرس

»افزایش یا کاهش اشتها ، غالباً با افزایش وزن یا از دست دادن

انزوا اجتماعی و تنهایی

»افزایش مصرف مواد مخدر ، دخانیات و الکل

»گریه های گریه و احساس افسردگی ، گاهی با افکار خودکشی

از دست دادن علاقه به دقت و ظاهر

»تحریک پذیری و واکنش بیش از حد به ناراحتی های کوچک افزایش یافته است

»عملکرد ضعیف در محل کار یا مدرسه


*موفق و موید باشید*

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده