بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اگر کرونا گرفتید تا 6 ماه در امان هستید

اگر کرونا گرفتید تا 6 ماه در امان هستید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ،حسن ابوالقاسمی، با اشاره به مصونیت بهبود یافتگان تا 6 ماه گفت: بر اساس بررسی‌ها، بهبودیافتگان کرونا تا شش ماه به این بیماری مبتلا نمی‌شوند.

بر اساس آخرین تحقیقات افرادی که در گذشته به کرونا مبتلا شده اند، به علت تولید آنتی بادی در خونشان، حداقل به مدت ۶ ماه در برابر ویروس کرونا در امان خواهند بود

هم اکنون، پس از گذشت ۴ ماه از شیوع بیماری کرونا در کشورمان ، دقیقا نمی دانیم که طول مدت ایمنی آنتی بادی ایجاد شده در خون افراد مبتلا به بیماری کرونا و میزان ایمنی آنها در برابر ویروس چقدر است، اما به این مسئله پی برده‌ایم که حداقل شش ماه بیماران بهبود یافته در برابر ویروس کرونا واکسینه هستند."البته مدت حفاظت افراد در برابر بیماری کرونا در تحقیقات بعدی شاید تغییر پیدا کند."

پلاسمادرمانی مرگ و میر بیماران کرونایی را کاهش داده است

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با اشاره به اجرای طرح پلاسمادرمانی در کشور، گفت: اجرای طرح پلاسمادرمانی در کشور سبب شده تا میزان درصد بهبودیافتگان بیماران کرونایی افزایش پیدا کند. همچنین میزان مرگ و میر بیمارانی که پلاسما را دریافت کرده نیز کاهش پیدا کرده است.

ابوالقاسمی گفت: طول مدت زمان بستری بیماران که پلاسمای بهبود یافتگان کرونایی را دریافت کرده اند در مراکز درمانی و بیمارستان ها کاهش پیدا کرده است که این موضوع سبب می شود تا هزینه های نظام سلامت کاهش پیدا کند.

ابوالقاسمی افزود: به دلیل آنکه سیاست خاصی در زمینه طرح پلاسمادرمانی وجود ندارد این کار در سازمان انتقال خون کشور متمرکز شده است و این سازمان تمام تلاش خود را در خصوص افزایش میزان اهداکنندگان پلاسما جهت رفع نیاز بیماران و کمک به آنها انجام می دهد.


به گزارش YJC

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده