بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 5 خوراکی که نباید با شکم خالی میل کنید

5 خوراکی که نباید با شکم خالی میل کنید



این پنج ماده غذایی را با شکم خالی میل نفرمایید

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین



اینکه انسان و هر موجود زنده دیگری به خوردن غذا نیاز دارد غیرقابل انکار است اما انسان عاقل هرغذایی را

نمی خورد. 

او میداند که عقل سالم در بدن سالم است و برای داشتن یک بدن سالم قبل از هرچیز به یک تغذیه مناسب نیاز داریم. اینکه چه بخوریم و یا چه نخوریم، خودش بحثی جدا است اما گاهی پیش می آید که در طول روز شکممان خالی می شود و این وضعیت تقریبا هر روز صبح برای همه اتفاق می افتد . صبحانه باید سالم باشد و همیشه باید آن را میل کرد اما صبحانه خوردن هم باید و نبایدهایی دارد. وقتی شکم خالی است ، هرچیزی را نباید وارد آن کرد.


دکتر استفان هیلیان، یک متخصص روده است که به ما می گوید که این مواد غذایی را با شکم خالی نخوریم.


۱- شیرینی‌های تولید شده با مخمر 

 شیرینی‌هایی که مخمر دارند، مثل کروسان یا کیک و شیرینی هایی که با خمیر هزارلا تولید شده‌اند، می‌توانند باعث معده درد شوند. مخمر آنها سبب تحریک معده و روده‌ها می‌شود و باعث تشکیل گاز معده خواهند شد. بهتر است که این شیرینی‌ها را در طول روز صرف کنید.


۲- نوشیدنی‌ گازدار

نوشیدن نوشیدنی‌های گازدار در زمانی‌ که معده خالی می باشد،

می تواند باعث کاهش زمان هضم و اختلال در کارکرد معده شود و می‌توانند در صورت مصرف دائمی سبب بیماری یبوست شوند. به‌ویژه اسید فسفریک موجود در نوشابه یا آب‌میوه‌های گازدار برای معده خالی بسیار مضر است.



۳- مرکبات

مرکبات (مثل لیمو، پرتقال و نارنگی) به علت دارا بودن درصد بالای اسید می‌توانند باعث تحریک لوله های گوارشی بشوند، مخصوصا زمانی که این مجاری عفونت داشته باشند. همچنین اسید این میوه‌ها می‌تواند منجر به عفونت دیواره معده شود. به جای صرف گریپ فروت قبل از وعده صبحانه، به شما توصیه می‌شود که انواع توت‌ها را در برنامه غذایی صبح بگنجانید.


۴- قهوه سیاه

نوشیدن قهوه سیاه و تلخ با شکم خالی و قبل از صبحانه باعث تولید زیادی اسید معده می‌شود. از آن‌جا که هنوز در معده مواد غذایی وجود ندارد، ترشح زیاد اسید می‌تواند سبب زخم معده شود. بهتر است که قهوه با شیر و یا خامه نوشیده بشود. زیرا شیر قلیایی است و از آسیب‌ اسید معده جلوگیری می‌کند.


خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن


۵- گوجه فرنگی

 گوجه‌ فرنگی اسید سیتریک دارد. این اسید باعث افزایش تولید اسید معده می‌شود. خوردن گوجه‌ فرنگی با شکم خالی می‌تواند سبب احساس سنگینی،رفلاکس و درد شود


موفق و موید باشید


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده