بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» رشد و رویش ریش (آقایان)

رشد و رویش ریش (آقایان)

برای رشد ریش چکار کنیم؟

رشد ریش در آقایان همزمان با رسیدن به بلوغ روی می‌دهد، رویش ریش به عوامل مختلفی مخصوصا ژنتیک، سلامتی، تعادل 

هورمون ها، تغذیه و از این قبیل بستگی دارد.


برای دارا بودن ریشی پرپشت با رشد بالا راه های زیادی از سوی پزشکان به مردها پیشنهاد می‌شود، اما اولین قدم صبور بودن است، زیرا زمان درامدن ریش ها بسته به ژنتیک هر فرد تفاوت دارد.


برخی معتقدند که اصلاح ریش با تیغ، باعث تحریک پوست و رویش سریع ریش خواهد شد، اما هنوز هیچ مدرک پزشکی معتبری درباره این مورد منتشر نشده است.

 


راهکاری برای رشد رویش موهای ریش در مردان

»» اصلاح صورت با فاصله زمانی کم صورت قبل از شروع رویش ریش در پسران می‌تواند باعث رشد سریع فولیکول‌های موهای صورت شود. برای کمک به موهای صورت، پیشنهاد می‌شود آقایان هرروز دوبار یا بیشتر صورت خود را با آب گرم بشویند تا فولیکول‌های مو از حالت انسداد خارج بشوند.


»»شست و شوی ریش با شامپوی ملایم با آب گرم و در پایان آبکشی با آب سرد، می‌تواند باعث تحریک فولیکول ها، و همچنین باعث کاهش خطر رشد باکتری در لابه لای فولیکول‌های مو شود و در نتیجه باعث سرعت رشد موها شود.


»»ماساژ صورت با نوک انگشتان به آرامی و به مدت ده دقیقه در روز می‌تواند باعث تحریک و افزایش خون رسانی به فولیکول‌های مو و رشد ریش با سرعت بالا شود.


»»برای بالا رفتن سرعت رشد ریش، هفته‌ای یکبار صورت خودتان را با یک پاک کننده ملایم، لایه برداری کنید.(لطفا تحت نظارت پزشک این کار را انجام دهید.)


»»لطفا قبل از استفاده از محصولات شیمیایی یا هرچیز دیگری(حتی روغن گیاهی)، ابتدا یک مقدار از آن را پشت گوش خود(48 ساعت) امتحان کنید، در صورت نداشتن حساسیت و آلرژی از آن استفاده کنید.


»»برخی از مردها همزمان با ترشح هورمون ها در سن بلوغ دچار آکنه صورت می‌شوند که باید از مصرف روغن برای تقویت رشد ریش خود خودداری کنند، چراکه می‌تواند سبب تحریک پوست و ایجاد آکنه بیشتر بشود.


»»علاوه بر رسیدگی به ظاهر پوست، ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی سرشار از ویتامین‌های B۳، B۵، B۷ و B۹ هم در تقویت بدن و همچنین دارا بودن مو‌هایی سالم در بدن تاثیر دارد.


»»پزشک متخصص پوست در صورت لزوم، برای شما مکمل‌های خوراکی و ویتامینی که حاوی گروه ویتامین B باشد را تجویز خواهد کرد تا سرعت رشد ریش شما بالا برود.


»»از جمله مواد غذایی مفید برای کمک به رشد و تقویت ریش می‌توان به مرغ، گوشت گاو، کلم بروکلی، هویج، فلفل سبز، گوجه فرنگی، مرکبات، ماهی، لبنیات، آووکادو، غلات، آجیل و سبزیجات دارای برگ 

 اشاره کرد.


»»برای کمک کردن به آب رسانی به بدن و رشد فولیکول‌های موهای صورت(ریش) به میزان کافی آب بنوشید (8 لیوان )و از مصرف مواد خوراکی فرآوری شده، دارای میزان بالای نمک، قند و چربی‌های غیرسالم و استعمال دخانیات خودداری بفرمایید.


»»در طول یک هفته حداقل به مدت ۱۵۰ دقیقه(روزی 20 دقیقه حداقل) تمرین‌های هوازی با شدت متوسط را داشته باشید به طوری که ضربان قلب شما را بالا برود.

 این کار سبب خون رسانی بهتر به اعضای بدن و رساندن میزان کافی اکسیژن به بدن می‌شود که برای رشد مو‌های بدن اثربخش خواهد بود.


»»داشتن استرس بالا در آقایان علاوه برمو‌های سر، باعث ریزش مو‌های ریش، پیدا شدن مناطق طاس در ریش و حتی بالارفتن احتمال ابتلا به بیماری خود ایمنی- آلوپسی آره آتا- می‌شود که در اثر آن ریزش سکه‌ای در موی سر و ریش ایجاد خواهد شد.


»»گاهی دگرگونی در ترشح هورمون تستوسترون و DHT می‌تواند باعث کم پشتی ریش بشود. تستوسترون دو نوع است که به آنها T و DHT گفته می‌شود. سطح DHT برتراکم مو‌های ریش اثرگذار است. در حالی که T بر ضخامت مو‌های ریش اثرگذار است.


»» استفاده از دارو‌های هورمونی و روش‌های درمانی حتما باید به طور مستقیم زیر نظر متخصص پوست و مو انجام شود. مصرف خودسرانه هرگونه دارو می‌تواند فرد را درمعرض طیف وسعی از عوارض جانبی ناخواسته قرار بدهد.


»در نهایت( در صورت نتیجه نگرفتن از راهکار‌های درمانی)کاشت و پیوند مو آخرین گزینه برای آقایانی است که تمایل بالایی به داشتن ریش دارند، می باشد.


منبع:Wikihow و YJC.IR

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده