بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بهترین راه ها برای از بین بردن چین و چروک صورت

بهترین راه ها برای از بین بردن چین و چروک صورت

رفع اخم و چروک های پیشانی


اگر دوست ندارید خط اخم و چروک در چهره‌تان دیده شود، یک سری روش های خانگی و درمان‌های درمانگاهی جوانسازی پوست وجود دارند. ضمنا راه هایی برای پیشگیری از بروز خط اخم و به حداقل رساندن ظاهرشان نیز وجود دارد.


خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

بهترین راه‌های درمان خط اخم و چروک پیشانی چیست؟

در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد خط اخم و روش‌های درمان خط اخم و چروک و جوانسازی پوست برای‌تان بگوییم.


خط اخم چیست؟

خط اخم یا چروک پیشانی، خطوطی افقی هستند که در طول پیشانی‌ شما کشیده می‌شوند.


صورت شما حالات و احساسات‌تان را انتقال می دهند و این جزئی از مکانیسم ارتباط با دیگران است. مثلا شما می‌توانید با بالا کشیدن ابرو‌ها، شگفت زده شدن خود را نشان دهید. با افزایش سن، پوست شُل‌تر شده و کلاژنی که ساختار صورت‌ شما را تشکیل می‌دهد، استحکام خود را از دست می‌دهد. اگر شما عادت دارید که مدام ابروهای‌تان را در هم بکشید، خطوط اخم بین ابروهایتان واضح‌تر و عمیق‌تر خواهند شد.

راهکارها:

1-مرطوب نگه داشتن پوست 

متخصصان پوست توصیه می‌کنند از کرم‌های مرطوب کننده‌ی شب و روز به طور مرتب استفاده شود تا پوست‌ را مرطوب نگه دارید. پوستی که رطوبت کافی به آن می‌رسد، مقاوم‌تر و منعطف‌تر خواهد بود و می‌تواند به مرور زمان، فُرم خود را بیشتر و بهتر حفظ کند.

کرم‌هایی که حاوی آنتی اکسیدان‌های E و C و عصاره برگ چای سبز هستند برای حفظ رطوبت پوست، درمان چروک پیشانی و جوانسازی پوست مفید هستند.


2-کرم‌های حاوی آنتی اکسیدان 

کرم‌های آنتی اکسیدان می‌توانند به پوست شما کمک کنند تا با آسیب‌های ناشی از استرس های اکسیداتیو مبارزه کنید و پوست را جوانسازی کنید. استرس اکسیداتیو، نتیجه‌ی قرار گرفتن در معرض هوای آلوده و سم های موجود در محیط است. کرم‌های پوست که شامل عوامل آنتی اکسیدانی فراوان هستند، مثل عصاره چای سبز و ویتامین E، می‌توانند به درمان خط اخم و چین و چروک و رشد سلول‌های جدید پوست کمک کرده و پوست‌تان را جوان‌تر جلوه دهند.



3-پپتید‌ها 

پپتید‌هایی که در سرُم‌ها و پاک کننده‌ها و صابون‌های پوست هستند می‌توانند به شما کمک کنند پوستتان درخشان‌تر به نظر برسد و رشد سلولی آن تدریجا افزایش یابد. هر چند این عامل به خودی خود خطوط اخم را از بین نمی‌برد و باعث جوانسازی پوست نمی‌شود، اما اثر آن می‌تواند رنگ صورتتان را روشن‌تر کند، و همچنین عضلات صورت‌تان را از انقباض حفظ کند.


اگر راهکار‌های خانگی نتوانستند در از بین بردن خطوط اخم و پیشانی‌تان کمک کنند و از نتیجه آنها راضی نمی باشید می‌توانید در مورد راهکار‌های پزشکی رفع خطوط اخم و جوان کردن پوست با متخصص پوست مشورت داشته باشید.


تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین
1-بوتاکس 

طی چند سال گذشته، بوتاکس برای انواع درمان‌های پوستی مثل جوانسازی و رفع پیری شهرت فراوانی پیدا کرده است. بوتاکس انواعی از روش‌های تزریقی است که عضلات را شُل یا فلج می‌کنند و از چین و چروک‌های پوست می‌کاهند .

 در نظر بگیرید که بوتاکس اجازه‌ی نمایش کامل احساسات‌تان را به شما نمی دهد و در نتیجه سبب می‌شود چهره و چهرتان خشک و بی‌احساس جلوه کند.


2-لیفت صورت 

گران ترین و پُرخطرترین راه برای درمان خطوط اخم و جوانسازی پوست صورت، لیفت صورت است. لیفت صورت نوعی جراحی زیبایی می باشد که در آن پوست صورت و گردن را می‌کِشند و سفت و محکم می‌کنند.

این نوع از عمل‌های جراحی (لیفت)جوانسازی پوست، در صورتی که با موفقیت انجام بشوند نتیجه ای دائمی دارند. اما پیش از عمل، مشکل می‌توانید پیش بینی کنید که بعد از لیفت صورت، چهره‌تان چگونه خواهد شد. از دیگر عوارض لیفت صورت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:


- خطر عفونت .

 -نیاز به چندین هفته استراحت تا التیام و ریکاوری صورت بگیرد.

- در مقایسه با سایر روش‌های جوانسازی پوست پُرهزینه است.


»آیا ورزش‌های مخصوصی برای صورت وجود دارد که به شما کمک کند تا از خطوط اخم‌تان کم بکنید؟


برخی ادعا می‌کنند «تمرینات خاص صورت» می‌توانند از بروز خطوط اخم و چین و چروک پیشگیری کرده و یا حتی چروک ها را رفع کنند. اما شواهد کمی برای این ادعا وجود دارد.


- راه های پیشگیری 


»زیاد آب بنوشید.

رژیم غذایی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان.

»سیگار نکشید.

»عینک آفتابی .

» ضد آفتاب بزنید، 

رطوبت پوست‌تان را حفظ کنید

» روی شکم نخوابید.


منبع: healthline/برترین ها

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده