بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 6 ورزش عالی برای سلامت قلب

6 ورزش عالی برای سلامت قلب

٦ ورزش و فعالیت عالی براى تقویت عملکرد قلب


 تقویت قلب در خون رسانى به اندام ها، یکى از مهم‌ترین کارهایى است که با راهکارهاى ساده می توانید براى حفظ سلامت خود انجام بدهید. ورزش و هر فعالیت بدنى دیگر ، ارزشمندترین روش براى داشتن قلبى سالم است.


انسانی که ورزش نمى کند، ٢ برابر بیشتر از شخصی که فعالیت جسمى دارد، در معرض خطر ابتلا به بیمارى هاى قلبى می باشد. اگر سابقه بیمارى هاى قلبى در شما وجود دارد و یا اگر فقط نگران سلامت این عضو مهم بدن خود (قلبتان) هستید، بهتر است روزانه زمان مشخصى را به ورزش کردن اختصاص بدهید. کارشناسان این حوزه توصیه مى کنند که روزانه حداقل ۳۰ دقیقه را به ورزش اختصاص بدهید.

 چه نوع ورزشى کارایى قلب را بهبود میدهد و سبب حفظ سلامتى بیشتر قلب مى شود؟


1- پیاده روى


بله، شاید خیلى آسان به نظر برسد، اما پیاده روى به خصوص با سرعت زیاد عالى‌ترین راه براى تقویت قلب است. قدم زدن سریع سبب مى شود تا ضربان قلب شما بالا رود و همچنین بر روى حرکت مفاصل تاثیر زیادی مى گذارد. مى توان گفت که پیاده روى جز محدود ورزش هایى است که مى توان در هر مکانى و زمانى آن را انجام داد و احساس خوبی بدست آورد. تمام آن چیزی که این ورزش مى خواهد، اراده و یک جفت کفش مناسب، برای پیاده روى می باشد. 

پس فرقی نمی‌کند که در حال برگشت به خانه و یا رفتن به یک قرار هستید، کمی به سرعت راه رفتن معمولی خود اضافه کنید تا به سلامتی خود کمک کنید.


2- وزنه بردارى


ساخت عضلاتى محکم، به تقویت قلب کمک بسزایی مى کند. وزنه بردارى در ساخت توده عضلانى و سوختن چربى اضافى بدن موثر است. این ورزش براى حفظ سلامتی استخوان‌ها نیز فایده دارد.


3- شنا کردن


شناکردن فقط مخصوص ظهرهاى داغ تابستان نیست، شما مى توانید در تمام طول سال از این ورزش مفرح، لذت ببرید. ایروبیک در آب و یا شنا کردن بصورت ساده مى تواند علاوه بر حفظ سلامت جسمى شما، به تقویت عملکرد قلبتان نیز کمک کند.


4-یوگا

یوگا بهترین نوع ورزش براى سلامت بدن شما است. انجام یوگا همچنین تقویت توده عضلات را بدنبال دارد. شاید باور کردنى نباشد، اما این ورزش که ظاهر بسیار آرامى دارد و ساده به نظر مى رسد، سبب افزایش ضربان قلبتان مى شود و حتى فشار خونتان را پایین مى آورد.


5- سیستم تمرینی اینتروال


تمرینات اینتروال یا متناوب، نوع خاصی از تمرینات هستند که از نظر زمانی طولانی هستند و از نظر شدت فعالیت، شدت بالایی دارند. آنچه شاخص این نوع تمرینات می باشد زمان‌های کوتاه استراحت در بین ست‌های تمرینی شدید و تکرار پیوسته‌ی این زنجیره هست.

این نوع ورزش یک تمرین عالى براى یک حرکت بدنى کامل در یک زمان کوتاه مدت است. به عنوان مثال، مى توانید با 3 دقیقه دویدن و سپس 4 دقیقه پیاده روى و تکرار این چرخه، افزایش و کاهش ضربان قلب را تحت کنترل دربیاورید. این نوع ورزش به سوزاندن کالرى و بهبود عملکرد رگ هاى خونى شما کمک زیادی مى کند.

این روش و شیوه‌ی تکرار زنجیره و چرخه تمرین و استراحت، منجر به پاسخ سازگاری بدن خواهد شد و مویرگ‌های غیر فعال‌تر و کوچک درون بدن بکار گرفته خواهند شد و امکان دریافت اکسیژن بیشتر بالا می رود و شرایط مناسب تری برای عضلات درگیر ایجاد می‌شود.


6- دوچرخه سوارى

دوچرخه سوارى ورزشى خاص است که به کاهش خطر ابتلا به بیمارى هاى قلبى مشهور است. در این فعالیت بدنى از عضلات پا‌ها حداکثر استفاده را مى شود که همین حرکت باعث افزایش ضربان قلب شخص مى شود. حتى تعدادى از مطالعات نشان داده اند که دوچرخه سوارى در سلامت روان نیز نقش شایانی دارد.


منبع: intermountainhealthcare/فرارو/برترین ها

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده