مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» برای رفع این عوارض سبزیجات میل کنید

برای رفع این عوارض سبزیجات میل کنید

 سبزیجات بخورید تا این عوارض را رفع کنید .


 مصرف سبزیجات در عملکرد صحیح اندام‌ها و ارگان‌های بدن ما و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن موثر می باشد. انواع سبزی‎ها علاوه بر تامین آنتی اکسیدان‎های بدن بهترین منبع برای تامین فیبر مورد نیاز بدن بوده که به هضم غذا کمک می‌کند.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

 کمبود مواد مغذی در بدن همراه با عوارض و علامت هایی است که هر فردی می‌تواند با توجه به آن‌ها جلوی پیشرفت آن عوارض را بگیرد و مانع از مشکلات بعدی بشود. در ادامه این مطلب به بررسی این موارد خواهیم پرداخت:


1-احساس خستگی


سبزیجات منبع بسیار مهمی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که بدن برای داشتن عملکرد مناسب به آن‌ها نیازمند است.عدم مصرف کافی سبزیجات و مصرف خوراکی‌هایی که سرشار از مواد فراوری شده و همچنین حاوی کربوهیدرات هستند می‌توانند باعث احساس خستگی و به مرور زمان از دست دادن حافظه و نوسانات خلق و خو و در آخر افسردگی می‌شود.


2-احساس گرسنگی


مصرف مقدار کافی سبزیجات به شخص کمک می‌کند تا برای مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشند و از طرفی دیگر، تمایل او به مصرف غذاهای سالم بیشتر از مصرف مواد غذایی ناسالم باشد و بالعکس این موضوع برای زمانی که سبزی کافی مصرف نمی‌کنید نیز، صادق است.


3-آسیب پوست


همان طور که‎ همیشه شنیده ایم، آنتی اکسیدان‌ها در برابر رادیکالهای آزاد میل سپر عمل کرده و از آسیب آن به بدن جلوگیری خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین اعضایی که رادیکال‌های آزاد به آنها آسیب می‌رسانند، پوست بدن است که با مصرف کافی سبزی می‌توانید از پیری و چروک افتادن پوستتان پیشگیری کنید.


4-گرفتگی عضلات


عضلات برای رفع انقباض به پتاسیم نیاز دارند. سطح پایین پتاسیم در خون، باعث گرفتگی و انقباض عضلات می‌شود و از طرفی، سبزیجات بهترین منبع پتاسیم هستند. سیب زمینی و اسفناج و سبزیجات تیره از بهترین های منابع پتاسیم هستند.


خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن


5-یبوست


سبزیجان هم مانند میوه مقدار زیادی فیبر خوراکی دارند که با مصرف کافی آن می‌توان مانع از بروز عارضه یبوست شد. اگر دچار کم کاری روده‌ها شده اید احتمالا به اندازه کافی سبزیجات میل نکرده اید.


6-بد شکلی مو‌ها و ناخن


ویتامین بیوتین تاثیر مهمی در طراوت و شادابی موها و ناخن شما دارد. احساس خارش و قرمزی پوست شما از جمله علل کمبود این ویتامین(بیوتین) است. 

افرادی که تمایل به مصرف منابع جانوری(حیوانی) این ویتامین یعنی بیوتین را ندارند یا به دلیل مشکلات اقتصادی (گرانی گوشت) منابع گیاهی را ترجیح می‌دهند، باید به مقدا کافی از سبزی‌های حاوی این ویتامین مانند گل کلم و توت و بادام و موز استفاده بکنند.


7-خون‌مردگی


خون‌مردگی اکثرا به علت کمبود ویتامین C در بدن اتفاق می‌افتد. با مصرف کافی سبزیجاتی که حاوی این ویتامین هستند از خون مردگی پوست جلوگیری بکنید.


8- عدم موفقیت در کاهش وزن


بیشتر میوه‌ها و سبزیجات کالری کمی دارند. به علاوه، مصرف

 میوه ها می‌تواند به کاهش مصرف مواد غذایی شیرین نیز کمک بکند. برای مثال به جای میل کردن بستنی می‌توانید یک کاسه پر از توت فرنگی میل کنید و ۲۰۰ کالری کمتر دریافت بکنید.


»چه میزان سبزیجات مصرف کنیم؟


افراد بایستی هر روز چهار تا پنج نوع مختلف از سبزیجات استفاده کند که برابر است با یک عدد گوجه‌فرنگی یا خیار متوسط، یک لیوان سبزیجات خام مثل کاهو یا یک نصف لیوان سبزی پخته است. برای طبخ سبزیجات، توصیه می شود که آن‌ها را بخارپز کرده یا با روغن کتان یا روغن زیتون و... بپزید. 



روزنامه خراسان - مهین رمضانی-برترینها

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده