مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چطور بفهمیم که روانمان خسته است و مشکل دارد؟

چطور بفهمیم که روانمان خسته است و مشکل دارد؟

چند علامت که ثابت می‌کند، روان شما مشکل دارد


اگر در تمام طول هفته احساس ضعف و کمبود انرژی دارید، باید بدانید که شما تنها نیستید! متاسفانه در یکی از پژوهش‌های انجام شده در همین حوزه که نتایجش به تازگی منتشر شد، از هر پنج نفر یک نفر همیشه احساس خستگی دارد و خستگی تبدیل به بخش پررنگی از زندگی‌ او شده است.


خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

این تحقیق در چندین کشور اروپایی انجام شده است. زندگی مدرن این روز‌ها انسان را به سمت کار بیش از حد، کم خوابی، خستگی، فشار و استرس‌های فراوان برده و همه این موارد روی روان انسان تاثیر می‌گذارند و باعث صدمه زدن به فرد می‌شود. در این مطلب سعی شده که نشانه‌های یک روان خسته مرور شود تا در صورت نیاز، شما برای پاک سازی روان‌تان دست به کار بشوید.


1-احساس خستگی بعد از استراحت کامل شبانه

اولین نشانه از یک روح خسته این است که بیدار شدن و از تختخواب بیرون آمدن برای شما سخت می باشد حتی اگر شب به اندازه نیاز خوابیده باشید. در این مواقع باید بدانید که خستگی جسم شما از نظر فیزیکی با خواب کافی برطرف شده است، اما روان‌تان همچنان خسته می باشد و نتیجه این اتفاق خستگی مزمن در تمام روز است.


2-رویاپردازی بیش از حد و فرار از واقعیت

دومین نشانه خستگی روان، فرار از واقعیت و علاقه مندی به رویاپردازی می باشد. در این صورت فرد معمولا به گذشته فکر می‌کند و از آینده خود می‌ترسد. موضوع مهم در این شرایط این است که شما به زمان حال توجه نداشته و سعی می کنید هر کاری را انجام ‌دهید تا از زمان حال دور بشوید. فرار از واقعیت و زمان حال به شما آسیب می رساند، زیرا به طور معمول شما باید به زندگی و وظایف کنونی خود توجه بفرمایید و این نارضایتی باعث مشکلات زیادی در زندگی می‌شود.


3-بی‌تفاوتی و نداشتن هیچ میل و آرزویی

فرض کنید که شما در زندگی احساس خستگی دارید و با وجود این خستگی کم‌کم علاقه‌ای به انجام کاری دیگر نخواهید داشت، حتی کار‌هایی که قبلا آن‌ها را دوست می داشتید. در چنین شرایطی کم کم شما دچار بی‌تفاوتی درباره همه چیز خواهید شد و این اتفاق باعث فشار و تنش در زندگی شما می شود، زیرا از آن به بعد دیگر وظایف‌تان را به درستی انجام نخواهید داد و هیچ میل و آرزویی ندارید.


4-تغییرات ناگهانی در احساسات

خستگی و بی‌علاقگی معمولا احساسات ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آیا تا به حال برای شما پیش آمده که بر سر موضوعات بسیار کوچک عصبانی بشوید و این عصبانیت شما را به سمت انجام کار‌هایی سوق بدهد که در حالت معمول انجام نمی‌دادید؟ آیا تا به حال خنده یا گریه ناگهانی بدون دلیل خاصی را تجربه نموده اید؟ اگر جواب شما به این سوالات مثبت است، این‌ها نشانه‌های داشتن یک روان خسته

 می باشد. گذراندن زندگی با این تغییرات در احساسات بسیار سخت می باشد، زیرا شما باید بیشتر از حد تلاش کنید تا بتوانید با دیگران ارتباط برقرار نمایید.


5-تظاهر کردن به حال خوب

پنهان کردن درد، مشکلات و تظاهر به حال خوب راه‌حل مناسب برای حل مشکلات نمی باشد. اگر شما این کارها را انجام می‌دهید در واقع به خودتان دروغ می‌گویید در حالی که از داخل به هم ریخته 

می باشید. در چنین شرایطی شما باید بیشتر از حد تلاش کرده و انرژی صرف نمایید تا خودتان را شاد و خوشحال نشان بدهید، این در حالی است که روان شما در آن لحظه خسته و ناراحت است. بعد از گذشت زمانی اندک ، دیگر توانی برای تظاهر کردن نخواهید داشت در صورتی که با حل ریشه‌ای مشکل، آینده بهتری در انتظار شما خواهد بود.

6-احساس تنهایی مداوم

اگر شما خشم و اندوه خود را بر سر دیگران خالی می کنید، ارتباط شما با دیگران به تدریج با مشکل مواجه خواهد شد. وقتی شما دائما وانمود می‌کنید که همه چیز عالی است، دیگران احساس واقعی شما را نخواهند فهمید. در نتیجه احساس تنهایی خواهید کرد و دیگران شما را در بین مشکلات‌تان رها خواهند کرد. احساسی که به شما دست می‌دهد، این است که کسی شما را درک نکرده و نمی‌تواند به شما کمک بکند پس شما باید خودتان به تنهایی مشکلات‌تان را حل نمایید و این موضوع هم دردسرساز است.


7-تمایل به پنهان شدن

اگر شما به پنهان شدن تمایل دارید،این نشانه خستگی روان است. مثلا در مهمانی تمایل دارید که یک گوشه نشسته و خودتان را از دیگران پنهان کنید. در حالی که شما نمی‌توانید خودتان را در خانه زندانی کنید و بعضی اوقات به اجبار در میان جمعی هستید که نمی‌توانید با دیگران ارتباط برقرار بکنید.


8-مرور افکار منفی

آیا شما به اتفاق‌های بد فکر می‌کنید و همیشه سعی می‌کنید آن‌ها را یاداوری کنید؟ اگر جواب شما به این سوال مثبت است و همیشه افکار منفی و زشت در ذهن دارید، این یعنی روان شما خسته است. اطراف شما پر از انرژی منفی بوده و با فکر کردن به اتفاق‌های بد و منفی شما همیشه منتظر جذب آن‌ها خواهید بود. این کار بر حال و هوای شما تاثیر منفی گذاشته و باعث احساس ناراحتی در شما خواهد شد.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین



منبع: factretriever/برترینها|روزنامه خراسان - فرنگیس یاقوتی

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده